25 Ekim 2017 Çarşamba

İncir Kuşları


İyi ki okumuşum diyorum bu kitabı.
Kitap, 20. yüzyılın sonunda doksanlı yıllarda geçen Bosna savaşının acı gerçeklerini anlatan, yaşanmış gerçek bir hikayeden oluşuyor.
O yüzden iyi ki okumuşum, diyorum. Yoksa ben anladım Sinan Akyüz kalemi bana göre değil. Tüm iyi niyetli çabalarıma rağmen sevemedim kalemini.
Hikayenin kendisi çok etkili ama.
Hep diyorum, belki bana da kızıyorsunuz ama, yabancıların gözünden yahudi soykırımı, ikinci dünya savaşı temalı az mı şey okuduk/okuyoruz?! Neden doksanlarda olan bu kin dolu savaşı biri çıkıp kınamıyor, acımızı paylaşmıyor, bu savaş temalı filmler çekilmiyor, kitaplar yazılmıyor?!
Nedense müslümanların acılarını görmezden gelmek çok kolay.
Bu konuya değinmesi itibariyle çok beğendim, gerçek hayat öyküsü olduğu için de çok etkilendim.
Sinan Akyüz severler ise bayılacaktır eminim.


3 yorum :

  1. Ben Sinan Akyüz ü severim. Bu kitabını lise ikideyken okumuştum. Bir arkadaşım almıştı
    Tekrar okumak için fuardan aldım.
    Bosna da olan bu olay çok vahşet verici ama gerçekten kimse dile getirmiyor.
    Sinan Akyüz'ün farklı şeylere dokunmasından dolayı kitaplarını seviyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Ya Bosna acılarını anlatan eserler, özellikle kitaplar yürek dağlar cinsten oluyor. O yüzden hiç yaklaşamıyorum o eserlerin yanına ben.

    YanıtlaSil
  3. bir arkadaşım okurken kitabı incelemiştim,o zaman cesaret edememiştim okumaya incelediğim sayfalar çok can acıtıcıydı çünkü.. belki bir kaç zaman sonra okurum. Yanı başımızda hem de çok yakın tarihte gerçekleşmiş bir soykırım ,daha çok anlatılmalı elbette. basından duyduğum kadarıyla Aliya İzzetbegoviç'i anlatan mini bir dizi çekiyormuş trt

    YanıtlaSil

söz sizin...