6 Aralık 2016 Salı

Hırsız


Ay bu üstsüz adamı buraya koymaya çok utanıyorum ama Caleb bu, yabancı değil.
Tarryn Fisher'in Fırsatçı serisinin son kitabında anlatıcı merakla beklediğim Caleb Drake.
Bu kitabı kuzenim bana hediye alacaktı, onu bekledim ama keşke beklemeseydim arayı bu kadar açmadan okusaydım, diyorum çünkü bazı kilit kısımları unutmuşum. Zaten kuzenim de almadı ben aldım. Hıh!

Büyüdükçe romanlarla insanlar arasında bağ hafifliyor bence.
Yani bende öyle oldu, delicesine sevdiğim karakterlere rastlamıyorum kitaplarda sanki.
Bunu da artık olgunlaşıp iyice seçici olmama bağlıyorum.
İşte Caleb seçilmişlerden.
İlk kitaptan itibaren kendisine hayranım.

Tarryn Fisher karakterleri bildiğiniz karakterlere benzemez. Hani ana karakter her zaman doğruyu yapar ya bunlar öyle değil, her karakterin ezik olduğu, baskın olduğu yanlar ve yalan söyledikleri yerler var.
Her kitabın sonunda yuh dedirtip karakterleri çözdüğümüzü sandığımız noktada afallatıyordu Tarryn bizi.
Caleb hakkında da bekliyordum bir şeyler.
Ondan soğumama neden olacak şeyler okuyacağım sanıyordum ama bence Caleb daha ne kadar mükemmel olabilirdi ki?

Bu kitabın konusunu bana sormayın. Konuyu anlatsam serinin yanında çok atıl kalır ama genel olarak hadi konuyu size özetliyeyim.
-Dibine kadar SPOILER yalnız, uyarmadı demeyin.
Caleb ilk görüşte Olivia'ya aşık olmuş uzun süre peşinden koşmuş, onu unutmak için başkalarıyla da beraber olmuş en sonunda Olivia ile birlikte olmaya başlamıştır ancak zorlu bir ilişkidir ve ilk hatada Olivia bana oha dedirten bir şekilde Caleb'i kendinden uzaklaştırmıştır.
Bütün bunları Fırsatçı kitabında Olivia'nın ağzından dinledik.
İkinci kitapta Leah karşımıza çıkıyor, inanılmaz... hmmm.. küfür etmeden Leah'dan bahsedilmez ki.
Tehlikeli Kızıl kitabında Leah'ın ağzından Caleb için verdiği savaşı dinliyoruz ama Leah'nın ahlak anlayışı yok, etik kelimesini daha önce hiç duymamış, ona her şey mübah. 
Düşünebiliyor musunuz sevenleri ayırmak için nelere katlanır, intikam almak için neleri yapabilir?
Serinin son kitabı Hırsız ise Caleb'in ahh nedir bu kadınlardan çektiği dercesine yeniden Olivia'yı kazanmaya çalışmasını anlatıyor.
-Spoiler bitti-
Her kitabın sonunda karakterden nefret aşamasına geleceğim için Caleb'ten de soğuyacağımı düşündüm ama ı ıhh! Ya da kitaptaki kadınlardan öyle nefret ettim ki Caleb'in yaptıklarını bana normal geldi bilmiyorum, Caleb ilk kitaptan itibaren favorimdi, öyle de final yaptı.

Bu seri yetişkin kategorisinde. Bu tarz kitapları sevenlere öneriyorum. Ama önerdiğim kimse benim kadar sevmedi:)
Bu serinin kapaklarını sevmediğimi daha önce seriyle alakalı yazılarımda bahsetmiştim. İlki hediye gelmeseydi ben bu seriyi mümkün değil almazdım :) Bana göre kapakları çok ucuz :/
Yalnız yazarın üslubuyla tanışınca artık yazarın ismini gördüğünüz her işi okumak istiyorsunuz. Yine şunu söylemem gerekir ki serinin ilk kitabındaki esprilere, anlatıma, benzetmelere diğer kitaplar yetişemiyor, hatta her kitapta o biraz daha düşüyor. Yine de güzel.
Bu arada Tarryn Fisher çok çatlak bir kadın bence.

Amma yazmışım he!

6 yorum :

  1. spoi verdin ama kitaba hatta seriye karşı merakım azalmadı.. aklımda olsun bakalım :)

    YanıtlaSil
  2. Aynen bende çok Seçici olmaya başladım roman konusunda sanırım çok okumakla ilgili :)

    YanıtlaSil
  3. yas ilerdikce secici olmak himm tanidik geldi. hatta eline aldiktan sonra birakacagin kitaplarda cogalacak bununla birlikte 😉

    YanıtlaSil

söz sizin...