2 Aralık 2015 Çarşamba

Erikli Kek Olur Muymuş?!

Kek kraliçesi olma yolundaki adımlarımı hızlandırmak adına bir de erikli kek yaptım.
Ben bu alt ust kekleri keşfedeli, denemediğim meyve kalmasın diye karar verdim.

Erikli kek de olur muymuş? demeyin, ben yaptım oldu.

Şeftalili miss kekimi hatırlar mısınız?
Hatırlamayanlar Şeftalili Kek linkini tıklasın ve anılar tazelensin.

Erikli kek de yine aynı şekil yağlı kağıt serilmiş tepsiye erikleri dizmek ve sonra üzerine şeker serpmek suretiyle hazırlandı, tarafımdan.

Şeftalili kekte anlattığım işlem sırası ve şekliyle.

Kek hamuru ise klasik kek hamurunuz. Ekstra bir şey yok.
Ama kekim sönüyor ya da hiç kabarmıyor ne yapayım? diyorsanız, kek kabartma yollarını anlattığım bu yazıya göz atmanızı öneririm.

Hafif mayhoş bu keki, meyveli kek severlere tavsiye ederim.
Keşke piştikten sonraki görüntüsü pişmeden evvel o erikleri öyle muntazam dizmeme değecek bir görüntü olsaydı ama tadı değdi ;)

Not: Erik mevsimi geçtikten sonra yayımlamak biraz insafsızlık mı oldu?
Bu ara biraz eski yazılardan gidiyorum, söyleyecek yeni şeylerim yok taslaklar eritiyorum anca.
Ama önümüz kış ve harika bir portakallı kek tarifim var,

5 yorum :

  1. OlmAZZZ MI hemde çok güzel olur , anneannem de almanyada çok yapar böyle kekler :)

    YanıtlaSil
  2. Kekin rengi filan nasıl tatlı olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Mayhoş tatları severim. Bu lezzet sanırım bana hitap ediyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Senin kek kariyerin beni korkutmaya başladı. Yani yükselme hızın .bu böyle gitmez ben şans diyeyim.

    YanıtlaSil
  5. canım erik çekti şimdi. dertlendim ahh

    YanıtlaSil

söz sizin...