23 Nisan 2014 Çarşamba

Masumiyet Çağı {Bir Kitap- Bir Film}

Edith Wharton'un ünlenmesindeki en büyük pay olan Masumiyet Çağı kitabı Amerikan Klasikleri arasında yer almaktadır.
Altın Bilek Yayınları sayesinde okuyucuyla buluşan bu klasik eserde, eski dönem Amerikan yaşantısına dair izleri okurken, May ile nişanlı Archer'in kalbinin Madam Olenska için tutuşmasına şahit olacaksınız.


Kitap klasik olmanın hakkını vererek, geniş bir isim yelpazesine sahip. Bu benim okurken en zorlandığım şeylerden biridir. Mesela Olenska'dan Kontes Olenska, Madam Olenska ve Ellen diye bahsediliyor. Buna bir de diğerlerinin isimleri, soy isimleri, unvanları eklenince biraz akılda tutması -benim için- zor oluyor.

Duygularda yaşanılan fırtınaları saymazsak yavaş ilerleyen sakin bir kitap.

Sonunu böyle beklememekle beraber, sonun böyle olmasına sevindim.
Kitabın bir de filminin olduğunu -yine- kitap kapağı görseli ararken gördüm ve arayı açmadan izledim.

İlk olarak oyuncular karakterleri okurken benim aklıma gelmeyen isimler olsa da, bence şahane seçimler.
Filmin genel havasına hüzün hakim. Aslında dışarıdan bakıldığında, filmi kitabı okumayan biri izlediğinde anlaşılır mı bu hüzün emin değilim ama bu iki arada bir derede kalınmış aşk, sonra sonu bana hüzünlü geldiğinden filmin yaydığı elektriğin de bu şekilde olduğunu hissettirdi.
Ama yavaş bir film. Hatta sıkıcı bir film.
Yalnız Martin Scorsese yönetmiş, Winona Ryder, Michelle Pfeiffer, Daniel Day Lewis oynamış. Ve kostümler, renkler çok hoş.


Kitap biraz kitap kurtlarına hitap ediyor bence. Herkese göre değil. Kimilerine ağır gelebilir.
Ancak sadece filmi izlerseniz bir çok eksikliğin dışında kitaptaki; "Pembemsi yanakları solgun, zayıf ve yıpranmıştı. Olduğundan daha yaşlı gösteriyordu ki otuz yaşında falan olmalıydı ama üzerinde, güzelliğin gizemli otoritesini taşıyordu" gibi açıklamalardan da yoksun kalırsınız.
Kitabı okur filmi izlemezseniz ise, güzelim kıyafetlerden, cânım dekorlardan mahrum kalırsınız.

Kararı size bırakıyorum ancak her ikisini de yapmayı düşünenler için şunu diyebilirim, araya biraz zaman koyun ;)

7 yorum :

  1. Wharton'un bu kitabı ölmeden önce okumak istediğim kitaplar listemde yer alıyordu, postunu görünce daha bir istek duydum bir an önce alıp okumaya dair :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki ölmeden önce okumak istediğiniz kitapları neye göre belirledin sorabilir miyim?
      ara ara edebiyatçılar hazırlar böyle, onlardan mı yoksa kendin m, merak ettim ;)

      Sil
    2. Okumak istediğim kitapları en başta yazar ve kitabın konusuna göre değerlendirip listeliyorum. Özellikle edebiyat dünyasında önemli yeri olan yazarlar var listede... J. P. Sartre, F. Pessoa, G. G. Marguez, A. Camus ve birkaç isim daha.. Türk yazarlardan da Hakan Günday'ın Kinyas ve Kayra'sı... Ali Ural.. Bu gibi bir yirmi otuz maddelik listem var, arada eklemeler yapıyorum, okuduklarımı çıkarıyorum... Listeyi yollarım dilersen :)

      Sil
  2. Kitaplarda en sevmediğim şey, ya da bir türlü alışamadığım şey diyeyim çok fazla isim olması. Aklımda tutamayıp çoğu zaman başa dönüp sayfaları karıştırmak hiç de keyifli olmuyor.
    Çok fazla kitap okuduğum için ^^ bu kitabı listemin sonlarına ekleyeyim ben en iyisi :)))

    YanıtlaSil
  3. O zaman önce kitabı okur sonra filmi izlemeye koyulabilirim :)

    YanıtlaSil

söz sizin...