9 Şubat 2014 Pazar

Güller İçinde Yalnız

Kitap, bir adamın bir bebeği manastıra bırakmasıyla başlıyor.
1914'te. Floransa'da.
Rahibeye, bebek hakkında hiç bir şey bilmemesinin daha iyi olacağını, söyleyerek oradan ayrılıyor.


Ailesinden bîhaber manastırda yetişen kızımız Rosa, 15 yaşına geldiğinde bir mürebbiye olarak bir villaya gidiyor ve her şey onun için daha da zorlaşıyor.
Manastırdan daha evvel dışarı çıkmamış Rosa'yı neler bekliyor.
Peki gittiği villanın geçmişiyle bir alakası var mı? Orada huzuru bulacak mı?

Rosa'nın yaşadığı kişisel zorlukların yanı sıra, Musollini faktörü ve ikinci dünya savaşı da kitabın asıl konularından.

Kitabın başlarında adaptasyon sorunu yaşadım. Ya havamda değildim ya da italyanca isimlere karşı direniyordum bilinç dışı.
Dahası kitap 500 sayfa. (Aslında 496 da yuvarladım - ama yuvarlamakta haksız mıyım?)
Ve punto oldukça küçük. Bunun şöyle bir dezavantajı oldu, kitabın sardığı benim bir seferde çok fazla sayfa okuduğum günlerde gözlerim yandı.
Ama daha büyük punto olsaydı da kitap sayfası fazlalaşırdı. Kalın kitaplardan bir çoğumuz korkuyor ne yazık ki! :)
Kitap kapağına gelince sevmedim. Kitabın yanında oldukça basit kalıyor ki bu kitap bu kapaktan çok daha fazlasını hak ediyor.

Gerçek bir diktatörün nasıl olduğunu, ne acılara sebep verdiğini, savaşın tüm soğukluğunu ve zalimliğini anlatan bu kitap ciddi bir sürprizle bitiyor. Kesinlikle biran bile şüphelenmediğim için çok şaşırdım.

Çok uzattım farkındayım, elimden geldiğince kitabın sürprizi bozmadan sizlik mi değil mi karar verin diye detaylı anlatmaya çalıştım.

8 yorum :

  1. Yaw Seyhancım okuduğun kitapların kapakları gözüme çok arabesk geliyo bişeye benzetemiyorum kitabı ama sonra senin yazini okuyunca kendimi kitabı almış bulunuyorum. Napyosu sen yaw :) mrl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen beni ne ezikledin bea :D
      ne yapıyorum bilmiyorum ki, bazen öyle bi yazıyorum ki yazıyı okuyunca ulan okumasaydım bu kitabı okurdum iyi ki okumuşum diyorum :))))
      bu kitabın kapağı bende laylaylom bir etki verirken içeriği tam tersini veriyor.
      genelde böyle olmaz. laylaylom kitapları severim :D

      Sil
  2. Kitabın adını güller içinde yalnızız diye okumuşum,görür görmez tam benlik dedim :)
    Sonra bir daha baktım ki Güller içinde yalnız yazıyor. Olsun. Yine de çok merak ettim. Senin önerdiğin okumalıyım listem burdan istanbula yol olur Seyhannn :)
    Maşallah diyeyimm hedef Erzurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seçici ol yasemin.
      tavsiyemle okuyup sevmediğin ktiap olursa üzülürüm :D

      Sil
  3. yazar çok yazmış ama boş yazmamış diyorsun sen diyorsan öyledir Seyhancım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha az yazabilirdi aslında, o kadar savaş okumak istemiyor insan bir yerden sonra :)

      Sil

söz sizin...