28 Ocak 2014 Salı

Makarneks ve Indomie İnstant Noodle Karşılaştırması

3 dakikada makarna diye akıllara öyle bir kazındı ki "Makarneks"i merak edip denemeyen kalmadı sanırım.
Hatta son kişi olduğuma neredeyse eminim.

Bugünkü yazımda, yemek yapmaya üşenen yalnızlar rıhtımı müdavimleri arkadaşlarım için iki ekspres yiyecek seçeneğini karşılaştıracağım.

Makaneks ve Makarneks'in ilham aldığını düşündüğüm; instant noodle Indoome.


Çok güzel bir fikir bu, öncelikle tebrik ederim. Reklamı + fiyatı ürünü çok cazip hale getiriyor.
Kolay hazırlanması nedeniyle makarna ve ekspres kelimelerini kullanıp hoş bir isim bulmuşlar. Ben domates soslusunu tercih ettim zira salçalı makarna favorimdir.
(Üşengeçlikten ne zamandır yapıp yemediğimi fark ettim, siz bu satırları okurken ben de kalkıp kendime bir tencere makarna pişireyim diye not düştüm.)
Aslında hiç fena değil tadı. Ben üç dakikadan fazla mı pişirdim bilmem çok yumuşak olmuştu, onu saymazsak tabii. Ve bir lokma bir şey çıktı. O görünen tabak, servis tabağı değil pasta tabağı aslında.
Ha bizdeki pasta, ha İtalya'daki "pasta" diyerek ona koydum makarnayı ne var.
(Pasta; italyanca, ingilizce ve norveçce makarna demektir :P )


Gelelim instant "noodle"umuza. Adı üstünde instant; kolay hazırlanan bir noodle. Tıpkı makarneks gibi üç dakika haşlıyorsunuz, içinden baharat karşımı ve yağ çıkıyor onu ekliyorsunuz ve işte!
3 dakikada nur topu gibi bir noodle sahibi oldunuz!

Dışarda noodle yediniz mi, bilmem. Bana fiyatı pahalı gelir. Ve yediğim hiç bir noodle, bu yediğim instant noodle kadar güzel değildi.
Her yerde bulamadığım için gördüğüm yerde depoluyorum. Benim gibi üşengeç bir insan için acayip kurtarıcı oluyor. Ne kadar sık tükettiğimi bilseydiniz, ne kadar sağlıksız beslendiğimi de bilirdiniz, ama şimdi bilmediğiniz için görmezden gelebilirsiniz ^^

Son olarak Makarneks'i bir daha almadığımı, Indomie'yi ise neredeyse gün aşırı tükettiğimi söyleyerek yazımı noktalıyorum.

45 yorum :

  1. bende sevdim makarneksi. peynir soslusu favorim, gerçekten pratik ve bu pratikliğe rağmen oldukça lezzetli, üzerinde de katkı içermez yazıyordu, doğruysa harika gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyleyse ben bir ara peynirliyi deneyeyim ;)

      Sil
    2. peynirli iyi fakat acı domates sosuna dicek yok.

      Sil
    3. İndomie dana etli harikaaa

      Sil
  2. Bu Noodle ı görmedim be hiç? Nasıl görmedim ki hayret :0 Ben de zor zamanlarda kova içinde olan hazır noodle lardan alıyorum. Ama vaktim varsa bir noodle yaparım ki dillere destandır bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kovalardan bulsam ben de onlar daha kolay kaynar suyu koyup bekletiyorsun o değil mi. ohh miss ;)
      her markette olmuyor işte maalesef.
      ama senden yemek varmış noodle u be;)

      Sil
  3. Senden sonra bir ben kalmışım, henüz tatmayan son kişi benim Seyhan :) valla neden bilmem yemedim evde de yapıldı halbuki ama yok yiyemedim ben.
    Noodle bir kaç kez yememe rağmen sevemediğim bir tat :( bir de bu şekilde deneyeyim belki severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi çatal dahi almadın mı yaw?
      ne meraksızsın :D
      noodle sevmiyorsun dmek zorlama. ben de bazen sevene kdr zorlarım kendimi ama olmayınca olmuyor :D

      Sil
  4. ne makarneks aldım ne de ınstant noodle...
    hatta ınstant noodle ilk kez duydum :-o
    makarneksi merak ediyordum ama yapan bir kaç kişi beğenmeyince (senin dediğin gibi çok yumuşak oluyormuş) almaktan vazgeçtim.

    vaktim bol ben kendi makarnamı kendim yaparım diyenlerdenim yani :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh ne ala. şapka çıkarıyorum hanımefendi.
      sofralarınızdan belli. mahcup etmeyiniz reca ederimm ;)

      Sil
  5. noodle severim ama bazı restoranlarda bildiğimiz makarnayı noodle diye servis ediyorlar ya da belki de öyle sanıyorlar bilemiyorum :)
    bu evde denemeye değer ama
    teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet dayıyorlar spagettiyi noodle diye :))
      büyük kolaylık yaw denemeli ;)

      Sil
  6. Makarneksi hiç yemedim tadının güzel olmayacağı konusunda kendimi inandırmış durumdayım :) Indomie'yi bir kez yedim ilk sefer olduğu için pek bir şey anlamadım bir de tadı ağır olur korkusuyla içinden çıkan yağı eklemedim sadece bulyon tadında olanı ekledim :) yani Indomie'yi de doğru düzgün yemiş sayılmam :)
    Hem gün aşırı bunları yiyorsun hem inceciksin haksızlık bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaw bi lokma birşey bu kilo yaparmıymış ki. ayrıca ince miyim ben teşekkür ederim çok naziksin ama o senin inceliğin bence :))
      bi koku var bu noodle ama baharatın sanıyorum ben. yagsız olur muymuş yagı da kat bi dhakine :)
      ya da yeme yeme zararlıymış o_O

      Sil
    2. Lezzetli ve faydalı kaç yiyecek var ki lu hayatta :D
      Peki bir sana bir soru bu noodle japon makarnası mı yoksa kore mi ? Dizilerde gördüğümüz ramene de benziyor çünkü :)

      Sil
    3. ııı şeyy... kazık bi soru bu :)
      aslında benim aldığım indome noodleın menşei endonezya. bu kadar tüketmemin asıl nedeni de bu. en güzelleri korelilerinki diyolla ancak yersen.. yani güvenip yersen ;)

      Sil
  7. Bizde bir tane aldık. Neredeyse 2 ay dolapta bekledi. Geçen günlerde ben yedim, yemek olmayınca. kısmet banaymış. :)
    Ama suyu fazla kaçmıştı maalesef. Pek birşey anlamadım. Zati iki yudumdu, dediğiniz gibi.
    Bende makarnayı yoğurtlu ama yoğurdu sarımsaklıysa çok beğenerek yerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaptıgım makarnayı salçalamadan ayırdım yorumun üzerine onu da yogurtlu yiyeceğim. ama genel olarak yumuşaklıktan şikayet vermiş makarneksin. bir daha yaparsam az su koyarım :/

      Sil
    2. Sevindim. :)
      İnşaallah beğenmişsinizdir.

      Sil
  8. Ben de deli gibi ramen noodle tüketen birisi olarak İndomie'yi yokluk zamanında tercih ediyorum :)) Birçok noodle ve ramen markası denedim. En güzelleri tabii ki koreden gelen orjinal olanlar. Ondan sonra ShinRamen 2.sırada geliyor. Carrefour marketlerinde satıldığını gördüm ben. Mutlaka denemelisin. 3.sırada da İndomie geliyor.

    Seyhan cım bir de sana şiddetle tavsiye ettiğim İndomie'nin kızarmış noodle çeşidi var. Paketi beyaz böyle. Böyle sulu değil. Suyunu süzüp paketin içinden çıkan soya sosunu karıştırıyorsun. Bayılırsın. Şahane ötesi leziz ♥♥

    Makarneks i ben de denedim. Bir de bu domates soslu olanların acılısı çıkmış ben onu daha bi beğendim. Ama çok zorda olmadıkça almıyorum. Ha bunu almışsın ha evde ketçaplı makarna yemişsin aynı. Lezzet farkı yok ://

    Bu arada eğer noodle çok tüketiyorsan baş ağrısı çekmen büyük ihtimal. Baş ağrıların şiddetlenirse ve sık sık olmaya başlarsa eğer bu noodlerın içinden çıkan toz maddenin içindeki katkı maddelerinden. monosodyum glutamat MSG diyorlar. işte bu maddenin aşırı tüketimi öncelikle kendini şiddetli ve ilaçla geçmeyen baş ağrılarıyla belli ederi. Vücudunu acilen detoks yapman gerekir. Aman diyiim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa nasıl canım çekti sen anlattıkça bir de msg demişsin yaw. bir daha almıycam sanırım. şu dediklerin hariç :) kızarmışı bi deniyim ama bulmak çok zor ya :/
      helalini bulmak bir de.

      Sil
    2. ShinRamen'in üzerinde 'Domuz Ürünleri ve Domuzdan Elde Edilen Katkı Maddeleri İçermez' uyarısı var. O yüzden ben güvenerek yiyorum. Kiler Marketlerde, Carrefour ve Metro marketlerde bulmak çok kolay. Bir de DiaSa larda bulunuyor. Ben birkaç kez rastladım :)))

      MSG çok zararlı biliyorsun. Bünyede geri dönülemez zararlara neden oluyor. Ama maalesef kaçınmak çok zor. O yüzden ben nooddle+ramen fazla tüketmemeye yada en azından haftada 1--10 günde bir tüketmeye çalışıyorum :///

      Sil
    3. öyleyse ben şu shinrameni de deneyerek msg tüketimine son vereceğim.
      bi de evdekiler bitsin öyle. şimdi günah bi iki lira dahi olsa çöpe atmıyım :))
      ben bilmiyordum, bilsem inan bu kdr çok tüketir miyim. ben çok dikkat ederim böyle şeylere.

      sen de yeme.
      :)

      Sil
  9. o kadar az çıkmıyor sen,n posiyonlar büyük olabilir mi :D
    bana da indomie fazla geliyor annemle bölüşüyoruz hatta bazen artıyor 0.0
    bu karşılaştırmadaki her noktaya tamamen katılıyorum yanlız seni annene şikayet etmek lazım ama nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a aa deli mi ne :) ölüyorum bi paket daha yiyesim geliyor arkasından öyle anla benim porsiyonlarımı.
      annem yakında geliyor ve buzlukta yerim diye hazırladığı şeyleri görünce... ahh düşünmek istemiyorummmm

      Sil
  10. huhuu ben bir makarna hastası olarak indomie hic denemedim acaba nereden alıyorsun diye sorsam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de her markette bulamıyorum üsküdarda bir markette buldum oraya ugrarım genelde gittiğim zaman.
      ama carrefourda falan da varmış bi bak istersen ;)

      Sil
  11. Ben hala denemeyenlerdenim.Açıkçası böyle bir tecrübeyi okumak ta güzel oldu Teşekkürler. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakıyorum maharetli hanımlar hiç yanaşmamış ;)

      Sil
  12. Makarneksi sevmedim ben. Ramene alternatif yapmaya çalışmışlar ama olmamış. Çabuk makarnalar vardı bir ara onlara ne oldu? İndomie iyi bir seçeneke ramen için. Hem ucuz, hem helal, hem de lezzetli. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak ramen diye düzeltiyorsun ancak noodle yazıyor yaw üstünde noodle. napayım yani :)

      Sil
  13. Yeni ürünleri denemeyi çok sevdiğimden Makarneksi de hemen denemiştim ama ben makarna yemekten çok hazır domates çorbası içiyormuşum gibi bir tat aldım :/ Bana hiç uymadı tadı, bir daha denemem. Ramen ise candır *_*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte suyunu çektirince de yumuşak oldu. ben bir de peynirlisini deniyim de öyle karar vereceğim :)

      Sil
  14. ben de carrefourdan alıyorum noodle ları, ve çook fazla tüketiyorum hatta :)) başka bir marka daha var koreden gelen ama onunla ilgili domuz yağı katkısı söylentisi dolandığı ve emin olamadığım için almıyorum, fakat yiyenler onun hepsinden daha lezzetli olduğu konusunda hem fikir :)
    makarneks mi? ıııhhh ben sevmedim! yapamamışlar sanki (benim yapamama ihtimalim yok tabi :)) ! bi de kuş kadar zaten, nasıl doyayım ben onunla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeme bak içinde msg varmış. savaş açacağım bundan böyle!!
      yemeeee
      :)

      Sil
  15. ben hala makarneks yemedım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim bildiğim nero ekmeğini bile kendi yapar makarneks neymiş :))

      Sil
  16. chopstick leri nerden aldın

    YanıtlaSil
  17. Merhaba , ben bi kaç kez noodle'ın sebzelisini ve sadesini yedim(yağsız). Içinden çıkan yağı karıştıracak mıyım yoksa aynı rengiyle karıştırmadan mı katacağım bilemiyorum... Bugün de içinden soya sosu çıkandan aldım ve açıkçası midem kalktı. Çok ağır bir kokusu vardı. Yemeyenlere açıkçası tavsiye etmem fakat sebzelisi en iyisi bence.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba , ben bi kaç kez noodle'ın sebzelisini ve sadesini yedim(yağsız). Içinden çıkan yağı karıştıracak mıyım yoksa aynı rengiyle karıştırmadan mı katacağım bilemiyorum... Bugün de içinden soya sosu çıkandan aldım ve açıkçası midem kalktı. Çok ağır bir kokusu vardı. Yemeyenlere açıkçası tavsiye etmem fakat sebzelisi en iyisi bence.

    YanıtlaSil
  19. kızarmış en güzeli soya sosuyla

    YanıtlaSil
  20. kızarmış en iyi soya sosu da var

    YanıtlaSil
  21. Öğrenci nin 2 kuruş parası var onuda ottan boktan bi şey için alıyonuz böyle şey olmaz arkadaş ya

    YanıtlaSil
  22. noodle ı bende aldım denemek için ama nedense damak tadıma pek uymadı ondan öncesinde denediğim makarneks tüm çeşitleri gerçekten bir harika

    YanıtlaSil
  23. noodle denemek için bende aldım ama nedense damak tadıma hiç ama hiç uymadı daha önce makarneks i deneyen biti olarak nooddle beğenmedim ama makarneksin tüm çeşitleri bir harika

    YanıtlaSil

söz sizin...