18 Aralık 2012 Salı

The Newsroom

Artık eskisi gibi CNBC-e ne yayınlarsa izlerim modunda değilim.
Zaten izlediğim dizilerin çok çok azını televizyondan takip ediyorum. 
Yaşasın internet! Reklamsız, sansürsüz.


'The Newsroom'un reklamları dönmeye başladığında hiç ilgimi çekmemişti.
Ancak Cineshoot'ın twitterda tavsiye etmesi üzerine, sen tavsiye ediyorsan izlerim, diyerek başladım bu diziye.
İlk bölümde sardı beni. Bir iki gün içinde tüm sezonu izledim. Sırf 2.sezon ocakta olacak diye ağırdan aldım hem de.  
Zaten sezon 11 bölümden oluşuyor. İşte bu yüzden tadı da damağınızda kalıyor.


Dizinin en dikkat çekici özelliği diyalogları. Çok hızlı ve herşeyden konuşuyorlar, daldan dala atlayabiliyorlar ama sonunda bir yere bağlıyorlar. Takibi zorlaştırsa da sürükleniyorsunuz ki.
İnadına doğru bildiğini savunan, objektif, etik değerleri gözeten böylece rakiplerinden sıyrılan bir haber programı. Haber konuları çoğunlukla - belki de tümüyle - gerçek. Amerika'daki gündemi bilmediğim için ne kadarı gerçek tam söyleyemiyorum.


Will McAvoy'u Mackenzie'yi Sloan'ı. Yani aslında Maggie hariç dizideki her karakteri seviyorum, Maggie'yi elime verseler parçalarım bile. Uyuz. 


Jim Harper'a ise bayılıyorum! Ama ne bayılmak! Maggie'ye uyuz olduğumu söylerken anladınız siz aslında değil mi?

Tamam artık bağlıyorum konuyu. Yalnız dizinin unutamadığım kısımlarından biri de, bu terör olaylarına ilişkin islam'ı hedef alan bir konuşmacıya Will'in verdiği cevap.
Saldırıları dinler yapmaz sosyopatlar yapar.
11 Eylüle rağmen adamlar bunu diyebiliyor.
Burada ne oluyor? Yılmaz Özdil, çocuklarına müslüman ismi yerine budist ismi koysalar keşke, diyor.

Burada bahsedince anladım ki özlemişim ben bu diziyi. Hadi siz de yeni sezona yetişin, hemen bugün izlemeye başlayın:)

17 yorum :

  1. Dizilerimin hepsi tatile girmisken bana bundan guzel haber olamazdi :) hemen basliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen başla! ama hemen bitecek üzgünüm :D

      Sil
  2. Uuu merak ettim şimdi. Yalnız sınav döneminde böyle postlar yapmayalım. Sonra heveslenip, dizi izleyip sınavları boşlayabiliriz. Aman diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa sen muhakkak izlemelisin, muhakkak diyorum bak!

      Sil
  3. Amerika'da neler olup bitiyor ben Jay Leno, Conan O'brien ve Jimmy Fallon adlı programlardan öğreniyorum :) O yüzden bu dizideki olaylar kurgu değil yani.
    Seyhan bu diziyi ben 4 bölüm izledim sonrasında nedense bıraktım gitti :) aslında çok iyi, izlenmesi gereken dizilerden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yazıyı yazarken aklımdaydın ya izliyordur ya da izlemelidir diye. tamamla sezonu :D

      Sil
  4. digi gelmeden cnbceye çok bağımlıydık sonra filim kanallarında seçiyoruz annemle
    ya internetten seyre bir türlü alışamadım alışsam indirmeye süper olacak da bazı şeyleri yapmamakta ısrar ediyorum düdüklü kullanmamakta bunlara dair : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay o da fena ya her şey elinin altında bazen kalkamıyorsun başından..

      Sil
  5. sen bir işe mi başlasan napsan böyle diziler kitaplar geziler ohhh :))gözümüz yok yanlış anlaşılmasın :P

    YanıtlaSil
  6. sen bu kadar şeyi ne zaman izliyorsun ?annen baban kızmıyor mu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bu diziyi beraber dizi izlemeye başlamadan önce izlemiştim. sayenizde sizsiz yeni bir diziye başlamayı bırak es zamanlı izlediğim amerikan dizilerini bile takipte zorlanyorum. düşün dexterı pazartesi izlerdim sezon finalini çarşamba izledim:) vaktim olsa da annemler kızıyo dikkat çekmemeliyim:))

      Sil
  7. Dizinin açılışındaki "neden Amerika dünyanın en iyi ülkesi?" diye soran beyinsiz öğrenciye Will'in verdiği cevap için bile diziyi baştan sona bir kez daha izleyebilirim.
    Son dönemin en gerçekçi, en çarpıcı dizilerinden. Amerika'da eleştirmediği kesim yok gibi bir şey. Tamamen gerçek olaylar üzerinden gitmesi de aldığınız keyfi inanılmaz arttırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni sezonda o kız da var di mi unuttum onu. yaşasın! :)
      tamamen gerçek. bunu da öğrenmiş oldum.

      Sil
  8. seyhan cım değil dizi inan kendimi bile takip etmekte zorlanıyorum bazen :)) ama eskiden ben de cnbc-e nin dizilerini severdim. hele bi er diye dizi vardı. acil servis dizisi. çok severdim. bir de insan kılıklı uzaylılarla ilgili vardı...bak ne kadar eski dizilerden bahsediyorum,en az on oniki yıllık :))) şimdi inandın mı bu takip konularında ne kadar sıkıntı çektiğime :)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Er diye bir dizi vardı diye bana mı söylüyorsun?
      o diziyi cnbc-e benim sayemde aldı da yayınladı!! valla bak dunya kadar e-mail gönderdim o kısıtlı imkanlarla!
      ve sana gerçekten inandım :D sen oku bacım oku :D

      Sil
  9. Bu diziyi hiç izlemedim ama nedense reklamlarından ilgimi çekmeye başladı.
    Yeniz sezonunun reklamları da dönmeye başladı...

    YanıtlaSil

söz sizin...